جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ حجت‌الاسلام حسین پور گفت: بیانات رهبر انقلاب محورهای اصلی حرکت دولت چهاردهم را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم از یک‌سو تکلیف برخی موضوعات مطرح در افکار عمومی را روشن ساخت و از سوی دیگر محورهای اصلی حرکت دولت چهاردهم را مشخص کرد.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح در فضای افکار عمومی نحوه‌ی تعامل رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخاب وزرا بود، موضوعی که خصوصا با سخنان رئیس جمهور در مجلس دچار نوعی اعوجاج و برخی کژ روایت‌ها شده بود.

امام جمعه کاکی ابراز کرد: امام خامنه‌ای در سخنان خود روایت صحیح این موضوع را با افکار عمومی در میان گذشتند.

حجت الاسلام حسین پور گفت: رهبر معظم انقلاب در این فراز از سخنان خود حقیقت ماجرا را آنچنان که رخ داده بود برای افکار عمومی روایت کردند، براین اساس هماهنگی مصداقی در گزینش افراد وزرای دولت چهاردهم، صرفا درباره‌ برخی چهره‌های محدود و مشخص بین رئیس جمهور و رهبری رخ داده است.

وی بیان کرد: مشخصا سه وزارتخانه‌ دفاع، خارجه و اطلاعات که با حوزه‌ مسئولیت‌های رهبری از حیث قانون اساسی تلاقی کاری و عملی دارند و برخی مصادیق دیگر را می‌توان در این چارچوب در نظر گرفت و چنانکه که ایشان تأکید کردند، طبق سیره‌ متداول خود که عدم ورود به مسائل اجرایی است رفتار کرده‌اند.

امام جمعه کاکی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از نکات مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب ناظر به چارچوب و خطوط اصلی حرکت دولت چهاردهم و اولویت‌های اقدام و عملِ آن بود، امام خامنه‌ای در این زمینه دولتمردان را به «قدرشناسی فرصت خدمت» فراخواندند و محورهای رویکردی و برنامه‌ای دولت چهاردهم را تبیین کردند.

وی با اشاره به برخی محورها، بیان کرد: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، انتخاب همکارانِ جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه، حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناس، حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی، تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت برخی از این محورها است.

حجت الاسلام حسین پور، رعایت اولویت‌ها در کارهای زیرساختی از جمله موضوعاتی چون انرژی هسته‌ای و کارهای فوری از جمله گرانی و تورم، حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی، دستیابی به فناوری و لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی، جدی گرفتن تولید ملی به‌عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی، علاج پیری زودهنگام جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن و منتظر موافقت دشمنان نماندن برای برنامه‌ها و رسیدگی هر چه بیشتر به معنویت خود در دوران مسئولیت از دیگر محورهاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha